Låt mig tipsa..

Nu i helgen har min mamma och hennes man varit på besök. De har bott på hotell inne i stan som de hade fått i gemensam födelsedagspresent utav mig och mina systrar..
På dagen igår var vi ute på Skansen och julmarknaden som de hade där.. Provsmakade diverse korvar och syltar och kom hem med lite olika bröd och brända mandlar.. Trevligt!
 
På kvällen gick vi ut och åt på en underbar restaurang som är verkligen helt lagom på alla sätt och vis!
Maten är helt suverän samtidigt som det faktiskt är överkomliga priser! Sedan är det inte någon superstor restaurang, å den känns lagom "fin".. Helt perfekt för mig helt enkelt..
 
Nybrogatan 38 heter den och jag rekommenderar varmt att ni går dit och äter om ni är i Sthlm.. (Dock kan det vara bra att boka bord innan då vi bokade detta bord för flera veckor sedan å ändå knappt fick plats..)
 
Min förrätt bestod av: Rökt renhjärta med pepparrotscrème och syltade kantareller.
 
Min huvudrätt bestod av: Grillat Högrev bakat under natten med stuvad svamp, grillat äpple, rörda svarta vinbär och tryffelpotatispuré.
 
Min dessert, som jag delade med sambon bestod av: Chokladfondant ala snickers med jordnötter, kola och salt karamellglass.
 
Med andra ord, en fruktansvärt god måltid!
Det är i sådana lägen man verkligen önskar att man hade orkat äta upp allt på tallriken!! Men istället fick sambon och mamma provsmaka min förrätt, sambon fick äta upp mer än halva min huvudrätt samt att vi delade på desserten..
 
Men jag njöt verkligen i fulla drag, det gjorde vi allihopa! Och det var värt vart enda öre!
 
Okej, nu ska jag sluta göra reklam för detta ställe.. Men jag kände bara att jag var tvungen att dela med mig av detta goda! Jag lär defenitivt gå dig och äta igen! :)

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0