Man lär så länge man lever..

..eller lever så länge man lär.. Beroende på hur man vill vända på det! ;)

Igår fick jag iaf veta att jag levde!
Vi var på lite glöggmys igår kväll hemma hos sambons lillebror tillsammans med övriga av hans syskon.. Igår var det två år sedan deras pappa gick bort, så vi hade en liten glöggskål "i hans ära".. :)
Jag har ju druckit glögg förut och ätit lussebulle utan att det har varit något problem.. Men igår så gick det inte! Jag drack två koppar vanlig blossa vinglögg och åt en saffransbulle och en pepparkaka.. å fy för fan vad ont jag fick i magen sedan! Jag dumpar ju vädligt sällan på något, så därför har jag ju svårt att veta när jag förväntas göra det.. Men igår gjorde jag det.. Jag fick ingen hjärtklappning och kallsvettning som jag annars kan få.. utan jag fick sååå jävla ont i magen alltså! Kändes som att hela magen blev spänd och hård och knöt sig.. Jag fick svårt att sitta rakt/stå upprätt t.o.m.. då är det illa! Jag satt där och plågades en stund men sa sedan till sambon att vi nog skulle ta och åka hem..
Hade ont i magen hela vägen hem i bilen (han körde) och slumrade t.o.m till av utmattning i bilen.. När vi kom hem kände jag att smärtan börjat avta men då var jag så himla trött så det vara bara att borsta tänderna och slänga sig i sängen.. Hade väl ont 30-45min innan det släppte helt.. Inte kul!
 
Det blir liksom otäckt att man inte vet vad det är som orsakar att det gör så ont, eller vart exakt det gör ont heller.. Då jag har kunnat dricka / äta samma sak förr utan att det har hänt något sådant.. Men visst, har inte druckit 2 koppar glögg förr utan bara 1.. Kanske kunde vara det? Att det är så sött?
 
Som sagt.. fast jag varit opererad i 2 år nu så lär jag mig fortfarande nya grejer om mig själv och min nya anatomi..
 
Håll tummarna för mig nu i eftermiddag.. det är då jag ska iväg på bedömningen! :)

Kommentarer
Postat av: familjen Lindvall -3 små troll och GBP opererad

Ja de där dumparna, är man aldrig säker på när de kommer... det är lixom svårt att förbereda sig. Hoppas att det gick bra på bedömningen, håller tummarna! /Linda

Svar: Finns redan ett nytt inlägg som beskriver hur det gick.. in och läs! ;)
Myzan

2014-12-17 @ 19:51:49
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0