Vägning 10/2- 2014

Måndag igen och dags att rapportera! ;)
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 77,4kg
Dagens vikt: 77,7kg
 
Viktminskning/Ökning:

-sedan förra veckan: +0,3kg
-sedan operationen: -67,1kg
-totalt sedan flytstart: -81,2kg
 

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det förr, att jag inte tror att jag kommer att gå ner så mycket mer.. Men jag säger det igen, och denna gånger börjar det kännas på riktigt som att det faktiskt är så! Förr när jag sagt det så har det mer varit utav rädsla "tänk om jag inte kommer gå ner mer".. Men nu tror jag mer att det är min kropp som börjar hitta sin rätta vikt.. Men man ska aldrig säga aldrig..

Jag har ju haft det väldigt förmånligt under min viktresa att få rätt stora minus vecka ut och vecka in.. Det är ju mer nu det senaste som jag har haft något plus och sedan minus och nu plus igen.. Vissa har det ju så genom hela deras viktminskning.. Lite upp, lite mer ner, lite upp och sedan ett större skutt ner..
Jag tror ju bara att min kropp kanske börjar bli nöjd nu.. men vad vet jag, det skulle ju lika gärna kunna vara en välbehövlig platså som är på gång typ?
 
Hur som helst så har jag ju egentligen inte någon jättestor övervikt längre.. Jag är väldigt nöjd med allt jag har gått ner hittills och går jag ner mer än detta så är det verkligen bara ett plus..
Jag har ju bara 4,7kg övervikt från den magiska gränsen BMI 25.. Å det är verkligen ingen stor övervikt med tanke på hur mycket jag hade från början.. Sedan har ju en hel del "dökött", dvs hänghud lite överallt.. Å den borde nog väga ett par kilon sammanlagt..
 
Jag kommer ändå fortsätta att väga mig en gång i veckan så får jag se vad som händer med vikten.. Om den vill ner mer eller om den börjar stabilisera sig..
 
Ha en fortsatt bra måndag allihopa! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Även om man alltid vill se mindre nummer är det ju precis som du säger, mycket lös hud och kilon i det..
fokus på att bygga muskler och göra sig redo för op kanske? kanske lättare att få op i sthlm? Hur går det med jobb sökandet?

Svar: Ja, eller iaf få upp bra kondis. Vet ej om det är lättare i sthlm men oavsett måste jag vara viktstabil ett tag först. jag söker det som verkar intressant. Har en ny iintervju på måndag.
Myzan

2014-02-11 @ 08:23:13
URL: http://xn--sjuttiotv-e3a.se
Postat av: Johanna

Heja! Älskade hatade BMI 25. Satte dom något viktmål på sjukhuset? Utöver det du har själv liksom.

Svar: Nej, de satte inget viktmål på sjukhuset alls. Så jag vet liksom inte vad jag har att förvänta mig.. Men jag vet ju att låååångt ifrån alla blir normalviktiga då de räknar ett genomsnitt på att man går ner 70-80% av sin övervikt (verkar vara olika statistik på det där med i olika landsting så därför skrev jag 70-80).. Å så pass mycket av min övervikt har jag ju redan passerat.. Så jag kanske ska vara nöjd här? Finns ju liksom så mycket annat att sträva mot förutom att bara nå ett "sund" bmi.. det säger ju liksom inte allt.. :) Satt de upp ett mål för dig?
Myzan

2014-02-11 @ 21:11:40
URL: http://bmi41.blogspot.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0