Vägning 24/2- 2014

Måndag igen och det har faktiskt rört på sig!
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 77,7kg
Dagens vikt: 77,3kg
 
Viktminskning:
-sedan förra veckan: 0,4kg
-sedan operationen: 67,5kg
-totalt sedan flytstart: 81,6kg
 

Så än är inte loppet kört! ;)
 
Från och med idag har vi en friskvårdsgrej på jobbet.. Vi har alla fått varsin stegräknare.. Så nu ska vi registrera hur mycket vi går per vecka.. I slutänden så ska vi se vem som gått mest och den får något pris..
Lite kul är det ju att se hur mycket man knatar runt på en dag, även om jag egentligen aldrig gillat det där med stegräknare.. Har kört med det ett antal gånger förr.. Stressen över att komma upp i ett minimum på 10 000 steg/dag (som anses vara normalt att gå minst per dag)..
 
Hur som helst hade jag tänkt att sticka till gymmet idag efter jobbet och köra min "löprunda".. Men i bilen på vägen till gymmet fick jag grymt ont i magen.. Jag satt kvar i bilen på parkeringen vid gymmet en stund för att se om det skulle släppa, men det kändes som att det bara blev värre.. Så jag fick åka hem och lägga mig på sängen istället! =(
Fy vad tråkigt! En timme senare när sambon kom hem så hade jag precis slumrat till.. Vaknade när han låste upp dörren.. Jag bestämde mig då för att ta ett varmt bad medans han gjorde middagen..
Badet gjorde susen, magen för inte längre ont!
Vet inte riktigt vad mitt magont berodde på idag.. Kanske något jag ätit? Något som fastnat? Ingen aning.. Men det var inte skönt..
Tur att det är över nu iaf!
 
 
Dagens middag vart en kåldolme med lite stekt potatis, brunsås och lingonsylt.. Gott!
 
Jag i vanliga kläder vs. gymkläder.. :P
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tweety

Tråkigt med magen, men skönt att det blev bättre. Är du nöjd med din viktnedgång, eller vill du gå ner mer? Kram

Svar: Jag är nog ganska nöjd, men några kilo till skulle inte skada ;) sedan hoppas jag att hudkostymen drar ihop sig mer! Men allt tar sin tid.. huvudsaken är att jag mår bra och orkar med den vardagen jag vill leva i, vilket jag gör :)
Myzan

2014-02-26 @ 13:17:55
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Madde

Du är så duktig som håller igång, men som sagt de sista kilona är ju alltid dom mest sega med tråkigt nog.

Jo jag trivs jätte bra i det med fast känns som jag vill ha långt nu. Men brukar hinna få långt sen brukar de åka av, haha.

Ja han kan då bjuda på sig själv lite ;)

Nästa helg är finalen.

Svar: Ja, visst känns det lite segt.. Men förr eller senare borde det ju gå den väg jag vill med de sista kilona med! :)Ja, jag håller också på att sparar ut mitt hår, men har ju hunnit lite längre än dig just nu ;) Jag har fått strax under axelhöjd nu, men önskar jag hade till typ midjan så småningom.. Jag hade så långt hår i mellanstadiet, men sen klippte jag mig kortare.. Sen har det blivit precis som du säger, man sparar, man tröttnar, det åker av (oftast innan man hunnit nå sitt mål).. Men nu ska det gå! Jag funderade också på förlängning ett tag, men det är ju såååå dyrt!

Hade den vart betydligt senare, slutet på mars/början av april hade ni kunnat slagga i vår nya lya ;) haha!
Myzan

2014-02-27 @ 07:05:42
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0