Jag är så glad!

Idag så utmanade jag mig själv på gymmet.. Jag hade egentligen ingen större lust alls att gå dit idag, men när jag väl var där så kände jag att nu kör jag!
Så istället för att köra som vanligt med uppvärmning på bandet 15min och sedan ca 45min gymprogram så tänkte jag "äh, jag skiter i vikterna idag.. idag vill jag springa"..
Så jag bestämde mig för att springa 30min på bandet i en stadig takt..
I början kändes det tungt, tungt att veta att det var så lång tid kvar.. Men när jag kommit över mina vanliga 15min så började det kännas lättare! Jag kände mig sjukt nöjd att jag fixat över 15min, så jag sprang på.. Jisses vad varm jag blev! När sista minuten var inne så ökade jag tempot och spurtade allt vad jag hade.. Så härlig känsla!!
 
Jag fixade alltså att springa oavbrutet i 30 minuter. Det har jag ALDRIG gjort förr i hela mitt liv!! Helt sjukt kul och underbart att fixa det!
 
 
 
Svettig och törstig efter min stora bravad! :)
 
När jag gick mot bilen för att åka hem kände jag att jag nästan ville gråta av lycka.. Så häftigt att jag, My, kan springa 30minuter som vilken vanlig tjej som helst! :)
 
Ps. Jag hade nog fixat springa en stund till, för jag kände mig liksom inte helt slut.. Men det är mog bra att inte utmana ödet allt för mycket utan ta det stegvis.. Nu ökade jag ju ändå min tidigare längd med det dubbla..
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Wohoo! Grattis! :) Det ÄR hur skönt som helst att springa, iaf direkt efteråt :) Nu kanske du vill vara med på vårruset det här året? ;) hehe. Kraaam!

Svar: hur långt är vårruset? brukar inte det vara i maj? (Då är jag nog inte kvar i stan..)
Myzan

2014-01-23 @ 20:22:37
URL: http://loveshaped.blogg.se
Postat av: Tessy

Grattis!! :) skulle precis nämna vårruset men ser att Emma hann före ;)

Svar: Haha! Ja, Emma hon är snabb med vårrus! ;)
Myzan

2014-01-23 @ 22:06:18
Postat av: jessica

härliga tider! måste ha känts underbart! vilken utveckling !:D smart av dig att inte ta ut dig fastän du kände att du hade mer spring i dig, 30 minuter är fasen länge att springa! :) tänk på att konditionen oftast utvecklas snabbt men att kroppen måste hänga med med muskelutveckling etc så att du inte ökar fart och distans för fort och får ont i leder, knän eller liknande//talar av erfarenhet :P ses på söndag!

Svar: Ja, det var det jag tänkte på.. Att jag höll samma tempo som jag gjort tidigare under mina 15min uppvärmning.. Bättre att hålla ett tempo som känns lite lagom än ett som kanske är liiite för mycket! :)
Myzan

2014-01-23 @ 22:20:57
Postat av: EllinorO

GRATTIS bra jobbat! Vet du nu har jag fått schemat så nu kan jag kolla upp när jag kommer. Jag hör av mig i morgon=) Kram

Svar: Tack! Ja, gör det! :) :)
Myzan

2014-01-23 @ 23:10:30
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Eva

Grattis! Härlig känsla, har nog aldrig heller sprungit i 30 minuter så den dagen ser jag fram emot. :)

Svar: Ja, det var verkligen underbart! :)
Myzan

2014-01-24 @ 07:21:31
URL: http://ovigheten.blogg.se
Postat av: madde

Grym du är!!

o det är en hel del skillnad, så jävla skönt att ha den där degklumpen borta tycker jag. Befriande är de för den var alltid iväg när man skulle ha på sig byxor osv.

Svar: Tack! Ja, jag kan förstå att det är gött att ha den borta.. Jag undrar när det kan tänkas vara dags för mig med samma sak.. Här är det ju på 2årskontrollen man ev. får remiss om sånt..
Myzan

2014-01-24 @ 07:33:50
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Emma [loveshaped]

Haha jag är nog omedvetet peppad på vårruset varje år trots att det var två år sedan jag var med :P

Men jo vårruset i örebro är i maj. Hann skriva här innan jag såg på insta att du köpt läggan :)

2014-01-24 @ 13:34:09
URL: http://loveshaped.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0