Jag och maten..

Jag tycker nog för det allra mesta att jag sköter maten bra.. Men ibland så kommer man in i snabbmatsstimmet.. å vad är boven till det?? Alkoholen! :P Åh vilken ovanlig slutsats va?? haha!
 
Nu när det har en massa helger osv har det ju blivit lite mer utav det goda än vanligt. Mer alkohol, mer snabbmat och mer godis.. Men jag har funderat på att ha lite lågprofil ett tag med alkoholen. Nej, jag tänker inte säga att jag ska ha en "hel vit månad" för säger man det så blir det liksom inte så.. Men jag ska försöka hålla igen lite för kroppens skull. :)
 
Nu i helgen var vi ju iaf uppe i Sthlm hos sambons familj. På fredagen blev det en mindre familjemiddag med fårfiol och potatisgratäng.. Sedan öppnade vi en och annan flaska vin och tillslut drog jag och sambon ut med en av hans vänner till en bar vid namn Retro. Där var vi till stängningsdags och sedan blev vi självklart hungriga så det blev ett depåstopp på Mc Donalds.. Jag var rejält berusad denna kvällen vill jag lova.. Men kul hade vi!
 
Sov läänge på lördagen. Sedan gick vi upp och åt frukost.. Efter frukosten fick jag ont i magen så jag gick och la mig och sov någon timme till.. Runt tvåtiden beslutade vi oss tillslut att ta oss ut frånlägenheten så vi promenerade från Bergsundstrand till Söderhallarna. Där strosade vi runt i den mysiga omgivningen..
 
 
Örebro har en egen saluhall men Söderhallarna slår den tusen gånger om i alla kategorier!!
 
Vi åt iaf en lunch där i Söderhallarna.. Annars köpte vi inte något.
 
Vi köpte en räk& kräftsallad som vi delade på.. Mums vad gott det var!
 
 
 
På kvällen sedan så hade vi tacomys med större delen av familjen. Så gött med tacos!! Senare stack Joakim iväg med sin bor och hans tjej (dem på bilden) och drack öl på en pub i närheten.. Själv pallade jag inte så jag intog sängäge och kollade på film i myskläder.. Så soft! Somnade framför tv:n och vaknade när Joakim kom hem på natten.. :)
 
Idag åkte vi hem från Sthlm och på vägen diskuterade vi vad vi skulle äta till middag.. Sambon ville ha något enkelt (att laga), själv var jag mer sugen på något roligare.. Så jag gjorde detta:
 
 
Helstekt plommonspäckadfläskytterfilé med vitlökskroketter, kokt färsk brysselkål samt rödvinssås som jag spetsade med lite portvin och kanel..
 
Riktigt gott vill jag lova! Åh vad jag gillar att laga mat! :)
 
Jag tycker verkligen att det är tråkigt med färdiga köttbullar (jag köper aldrig hem det!) , tycker det är tråkigt att bara koka pasta och steka en korv.. Jag gillar bättre att laga mer vällagad mat och gärna långkok, något gott kött eller en pastasåsimprovisation.. :)
 
Gillar du att laga mat? Har du någon favoritgrej du gör?
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh, den middagen så smaskig ut. Egenlagad mat är så mycket godare är halvfabrikat!

Svar: Ja verkligen! :)
Myzan

2014-01-06 @ 10:57:24
URL: http://ovigheten.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0