Bland demoner och härligheter..

Igår hade jag en sådan jävla jobbig dag!
 
Jag var så grymt hungrig/ sötsugen hela jävla dagen! Och vad gjorde jag? Jo, jag åt massa skit.. Eller ja, inte massa massa som förr i världen.. Men jag åt utan att kunna hejda det liksom.. Jag gillar verkligen inte det där att det känns påtvingat, ett tvång och begär att äta just den där "kakan" eller vad det nu är.. Fyyyy vad jag avskyr demonerna som ligger bakom just detta beteende och sug!
Har ni sådana dagar ibland då ni bara inte kan stå emot?
 
Idag har jag dock haft en bättre dag, har kunnat stå emot hela dagen.. Men nu tar jag helg och har planerat att unna mig dricka och annat gott!
Det gillar jag, att ha inplanerat att jag ska få "treats".. Men jag gillar inte när "treatsen" bara slinker ner hur som helst utan att jag har planerat för dem att få göra det.. Gillar inte den där känsöan av att inte ha kontroll..
Jag vill helst alltid ha stenkoll och helst lite fööör mycket kontroll..
 
Igår när jag hade haft en sådan där dag så är min första känsla när jag kommer hem att jag bara vill klä av mig alla kläder och ställa mig på vågen! Få allt svart på vitt, alla mina "synder"! Helt sjukt egentligen att jag känner så? Det visar sig ju liksom inte med en gång på vågen.. Och en siffra talar ju inte om hur man mår.. Och att väga sig random mitt på dagen är ju aldrig någon rättvisande vikt!
Helt sjukt hur man tänker ibland.. Men det är mina demoner jag måste brottas med!
SOm tur är har jag dem hyffsat under kontroll då de inte kommer så ofta.. Men jag oroar mig för dem.. Jag vill inte ha dem alls!
Snälla, säg att ni som alltid varit "normala" (viktmässigt) också har sådana dagar då ni känner att ni har noll kontroll och som ni sedan får ångest över ??
 
Idag har iaf varit en bättre dag och nu sitter jag som bäst ute på balkongen med ett glas vin och njuter av solen oc av att ha en ledig helg framför mig! :)

Här är jag just nu! :)
 
Det enda jag saknar i denna stunden är en plan för kvällen och en/ eller flera goa tjejkompisar att dela denna underbara sommarkväll med..
Sambon ska till sin bror och kolla fotbollen ikväll.. Visst får jag följa med, men ni som känner mig vet att jag är SÅÅ intresserad av fotboll! :P
 
Jag hoppas iaf att ni mina fina läsare får en bra helg full med sol och värme! :)
 
Nu ska jag tyvärr dra mig inåt till köket och göra kvällens middag, räksallad!

Kommentarer
Postat av: Tessy

Oh ja, kan verkligen ha såna dagar!!

Svar: Skönt att höra att fler har såna! (Fast jobbigt för dig å ha dem!) ,)
Myzan

2014-07-04 @ 19:30:37
Postat av: Anonym

Känner igen mig. Alldeles för mkt godis och fika slinker ner just nu. Men försöker jogga ett par ggr/v samt promisar. Tog oxså ett glas vitt i solen. Sen blev det hemmagjord pizza framför fotbollen!
Kram Jenny

Svar: Ja, det är ju så lätt hänt att det slinker ner! Å gör man det utspritt under dagen får man ju unga direkta symptom på det heller.. kram
Myzan

2014-07-04 @ 20:30:37

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0