Tillbaka i Sverige..

Ja, i tisdags kom vi tillbaka till Sverige igen efter en underbart härlig resa! Vi skulle varit hemma sent i måndags kväll egentligen men vårt plan blev två timmar försenat från Rom, så vi missade planet vi skulle byta till i Riga.. Så flygbolaget bjöd på hotellövernattning med frukostbuffé, transfer till och från hotell/flygplats samt ytterligare ett mål mat på flygplatsen innan avgång..
Så vi led inte så jättemycket av detta ändå, förutom att det blev lite för få timmars sömn..
 
Vi var ju som sagt först i Prag några dagar där vi åt gott och gick mest runt och turistade i affärer..
Vi besökte ett vaxdocksmuséum där jag fick hålla om denna snyggingen.. 
Otroligt god och häftig mat till vrakpris jämfört med Sverige!
 
Vi var på ett chokladmuséum där det gick att köpa en och annan erotisk choklad ;) Fick även se dem tillverka praliner och smaka på dem.. älskar choklad! :) Synd bara att det var för varmt att köpa med sig hem, skulle ju bara smälta bort..
 
Sedan var det dags för nästa resmål, Rom:
I Rom åt vi iaf massa god mat och besökte en del sevärdheter.. :)
Hittade ett Lindt-café som ni bara måste besöka om ni åker till Rom och är svaga för choklad! Denna varma chokladen jag drack var utan tvekan den bästa jag någonsin druckit! :)
Tråkigt nog var det renovering av Fontana di trevi,  man hade ju velat se den "in action".. men detta fick duga..
 
 
 
Å slutligen kom vi till Riga och sedan till Arlanda:
 
Nu är vi hemma och njuter av den svenska värmen.. men jag har dessvärre haft lite problem med svullna fötter och ben!!
Jag vet inte hur bra mina fingeravtryck syns.. men korten är tagna 1 min efter att jag gjort trycket på foten/benet.. vilket tyder på jäkla vätskeansamling! Har gått upp i vikt under resan också, men det beror nog på svullnad, värme och lite för mycket mat ;)
 
Nu fortsätter vi och njuter av de sista dagarna på vår semester.. nästa vecka börjar arbetet igen. Men fram till dess ska vi hinna med Trevlig heter här i Stockholm med bla min pappa och hans fru samt min farmor och farfar som kommer att vara i stan över helgen. :)

Kommentarer
Postat av: Jenny lundeqvist

Låter som en härlig semester! Rolig choklad:). Älskar din vita klänning! Måste ses igen!
Kram Jenny

Svar: Ja, det var det verkligen! :) några dagar i varje storstad räcker lagom! Ja, det måste vi göra! :) kram
Myzan

2014-07-31 @ 20:53:28
Postat av: Jessica

Åh ni ser ut att ha haft det himla bra :D

Svar: Ja, det hade vi! ;)
Myzan

2014-08-01 @ 12:47:47
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

Det ser ut som att ni haft en fantastisk resa! Å det där Linth cafet skulle jag GÄRNA vilja besöka ;) tror det helt är i min smak :)

Svar: Ja, det var underbart! Synd bara att det var så varmt att man inte kunde köpa med sig massa choklad hem pga att det skulle smälta.. för de hade så många fler sorter än vad som finns från Lindt här i Sverige!
Myzan

2014-08-05 @ 08:47:19
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0