Bland trötthet och matos..

Hej på er!
 
Ja, som rubriken lyder är jag väldigt trött.. Jag har nu jobbat 3 dagar denna veckan och ska jobba 4 dagar till innan jag får 1 ledig dag.. wohooo! Jag är så pissigt trött hela tiden känns det som och jag vet inte varför.. Eller nej, inte hela tiden, det kommer liksom som skov under dagen. Jag kan känna mig hyffsat pigg ena stunden till att i nästa vilja gå och tvärsova bums.. Tur att jag trivs bra på mitt jobb, annars hade jag nog behövt en "sjukdag".. Nej, jag har för hög arbetsmoral numera för att syssla med sådant! Samt att jag som sagt trivs bra på jobbet och inte vill missa en dag i onödan.. Men även om jag trivs så är det ganska så slitsamt jobb jag har!
Alla ni som jobbat inom hemtjänsten fattar nog vad jag menar.. stress, tunga lyft, slitsamma arbetsställningar mm..
 
Äh, jag överlever med lite glatt humör och tålamod! :) Som jag har fått höra om mig så många gånger på olika arbetsplatser "My, du är lugnet själv".. haha! Det är ju bra att skenet kan bedra ibland när insidan känns kaos.. ;)
 
Över till mat och matos.. :)
 
Jag fick ett härligt tips ifrån en av mina fina läsare på ett sätt att tillaga lax. Detta har jag nu testat och jag fullkommligt älskade det!
 
Ugnsbakad lax med bredbar chevréost, pinjenötter och honung.. Jag hade även på himalayasalt&citronpeppar på fisken.. Till detta åt jag som ni ser färskpotatis och körsbärstomat. Det är inte en hel laxfilé ni ser på bilden utan snarare 2/3. Jag åt upp all min fisk, tomaten samt de två mindre potatisarna och jag njöt till sista tuggan! Laxen var så mjuk och härlig med den krämiga osten på toppen.. Ni måste testa!! :) Tack så hemskt mycket Jenny för receptet! :)
 
 
Idag är sambon ute och äter middag med ett par syskon.. Jag var också medbjuden men kände att jag var trött samt att jag faktiskt inte var ett dugg sugen på italiensk restaurang (som var bestämt att gå till).. Jag har ätit pasta i mina matlådor ett par dagar nu, och jag har mera pastarätter kvar i mina matlåder för kommande dagar också.. Så nej, jag kände verkligen inte för att betala typ 200 spänn för mera pasta!
Varför är alltid alla italienska restauranger så dyra?? (enligt mig) Visst är maten supergod, men det tycker jag att thaiwok, indisk mat osv också är.. men det är banne mig inte lika dyrt! Någon som har en bra förklaring på varför just pasta ska vara så mycket dyrare än en väldoftande indisk gryta?
 
Oh, well! Hur som helts hoppade jag över det restaurangbesöket idag och gjorde istället detta till middag:
 
Omelett fyllt med ost, tonfiskröra, oregano och körsbärstomater.
 
Jag gjorde omeletten på 1ägg, salt, peppar och en skvätt mjölk.
Sedan tog jag en liten burk tonfisk (i vatten) och blandade det med ajvar relish (stark). Tog två skivor cheddarost (hamburgeost) rev isär och la på omeletten. Sprinklade över oregano, la på tonfiskröran, skivade 2 tomater, la på och vek sedan ihop omeletten.. Sedan delade jag den på hälften.. Hälften blev min middag idag och resten blir min lunch imorgon..
Det ser kanske inte så gott ut, men det var riktigt gott med osten och tonfisken som bara smälte samman i munnen med omeletten.. :)
 
Nej, nu ska jag sluta surra om trötthet och mat och återgå till att slappa här i soffan! Ha en bra kväll och kom gärna med mer goda matförslag!! :)

Kommentarer
Postat av: jenny lundeqvist

Kul att du gillade laxen! Har just gjort varmrökt lax i vår grill som vi ska ha på midsommar. Du och din sambo får komma hem och äta grillad eller rökt lax ngn gång!! Kram

Svar: Grillad lax låter inte dumt. Men rökt lax får jag nog vänta med ett tag då jag tror det smakar lite för mycket än så länge för mina känsliga smaklökar när det gäller fisk :p
Myzan

2014-06-18 @ 19:39:24
Postat av: Anonym

Har du kollat dittt D-vitaminvärde om du är så trött?? B-vitaminbrist kan också ge trötthet.....

Svar: Jag har inte kollat värdena sedan 1 års kollen.. då var B bra men D och Kalk lite lågt men inget alarmerande.. tar mina tabletter varje dag. Kanske borde ta en koll snart igen då..
Myzan

2014-06-19 @ 11:33:51
Postat av: Anonym

D-vitaminbrist avhjälps med solning eller kapslar från naturapotek tex lifes 50 ug kapslar. Det är nog bra att kolla upp.. Fin blogg du har. Brukar läsa då och då! :)

Svar: Äter redan tillskott med D-vitamin. Tack för att du läser! :)
Myzan

2014-06-23 @ 10:56:15

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0