Ja, det är måndag..

Men imorse var jag för trött och seg för att bry mig om vågen faktiskt.. Jag har ändå på känn att den skulle peka uppåt från förra vägningen då jag har varit så uppblåst i magen flera dagar (inte gjort alla behov som jag velat..) samt att jag har varit sjukt onyttig i helgen! Skräpmat och godis! Så jag pallade helt enkelt inte att se pluset och våndas över det idag..
Jag gjorde både mindre aktiva och aktiva val att äta skräp i helgen, så jag får ju skylla mig själv iaf.. Men ibland måste livet få vara så!
 
I fredags var jag iaf ledig och startade dagen med att lägga in kvällens middag i marinad.. Sedan åt jag en god frukost..En kopp te med honung följt av kokt ägg på lingongrova med tunna gurkskivor.. En timme senare drack jag den lilla apelsinjuicen..
 
Vid lunchtid träffade jag en av mina kära bloggläsare Jenny. Hon hade hoppats på att få se mig i en av de nya fina klänningarna, men då vädret inte var så jättetoppen fick hon se mig i en av mina nya mer vardagsklänningar istället.. ;)
Vi åt iaf lunch ihop i stan och sedan fyndade vi lite på rean.
 
Efter att vi skiljts åt så drog jag mig till Hötorgshallen och vandrade runt en bra stund. Jag njöt av den härliga saluhallsstämmningen och torghandelsstämmningen länge.. Jag provsmakade saker, jag köpte saker till kvällens middag och uträttade lite ärenden.
 
 
Kvällens middag blev sedan helstekt fläskytterfilée som legat i het marinad sedan morgonen.. Till detta blev det sötpotatisgratäng med chili och kokosmjölk. Mycket gott måste jag säga!
 
 
Jag sängde till och med ihop en dessert till mig och sambon denna kvällen och han njöt i fulla drag som ni ser.. :)
Det var en härlig kväll då vi satt och åt och drack bara vi två i timmar.. I vanliga fall brukar vi alltid hamna i soffan framför tv:n förr eller senare.. Men denna kvällen blev det ingen tv alls! Så man kan väl säga att vi hade en riktig hemmadejt..
 
På lördagen jobbade jag igen men efter jobbet så blev det hem och käka, ta en snabb tupplur och sedan dra vidare på konsert!
Vi såg nämligen detta bandet spela:
 
 
Perl Jam!
 
Mycket bra spelning var det! Så det var verkligen värt att förlora värdefulla timmar av sömn inför morgondagens arbetspass.. Vi kom hem och var i säng kring 01.30 , somnade kanske runt 02. Gick upp 06.15 wihoo!
Men jag överlevde sönagen också på jobbet! Var piggare än förväntat.. Efter jobbet så möttes jag och Joakim upp på SKHLM (stort shoppingcenter i skärholmen precis vid mitt kontor)..
Där spenderade vi några timmar med att shoppa samt äta middag (vi valde libanesiskt). Det var faktiskt sambon som tidigare i veckans sagt att han var sugen på att köpa nya kläder. (!!!) Då han ALDRIG annars säger det får man verkligen ta tillfället i akt och passa på! :)

Han lyckades hitta 2 tjocktröjor och ett linne.. Själv hittade jag det här:
Nya vardagsskor då mina andra tar in vatten.. :P En ny handväska samt en ny lite mindre plånbok.. Skorna är mörkgrå och ränderna och prickarna under är i en ljus rosa ton.. Fick inte fram färgerna så bra på insta.. Plånboken och väskan är svarta..
 

Imorgon är jag ledig igen och det ska bli så sköööönt! Är verkligen trött och ska nog unna mig en sovmorgon utan att ställa klockan!

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0