Vägning 2/6- 2014

Ja, nu är det alltså första måndagen i månaden och jag ska avslöja vikten.. Jeg blev mer än överraskad när jag ställde mig på vågen vill jag lova!
 
Förra veckan då jag bestämde mig för att köra 1g/ månad på bloggen med vikten måste jag erkänna att det faktsikt berodde mycket på att jag hade gått upp ytterligare 1kg! Jag kände mig så jävla misslyckad och ville verkligen inte skriva ut ännu ett plus.. Fy sjutton! Jag har inte ens noterat den vikten i min kalender, jag har bestämt mig för att jag endast ska skriva upp varannan vecka och att jag delger er här 1g/ månad som sagt..
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt 19/5: 75kg
Dagens vikt: 73,5kg
 
Viktförändring:
-sedan förra vägningen: -1,5kg
-sedan operationen: 71,3kg
-totalt sedan flytstart: 85,4kg
 

Åh, det känns verkligen superhärligt att jag är tillbaka igen på min lägstavikt!! :) Jag var så jäkla rädd där att det höll på att barka åt helvete med allt.. men som vanligt var det nog bara jag som var övernojig som vanligt!
Nu hoppas jag att den här framgången håller i sig och inte går och blir plus på vågen igen..
 
Idag har jag en ledig dag efter en hel helgs jobbande.. Jag känner att jag verkligen har varit i behov av en ledig dag.. Jag hade planerat att ha sovmorgon (till halv åtta).. men för det första så vaknade jag mitt i natten och hade sån jävla "växtvärk" i höger ben så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Jag fick tillslut gå upp och göra mig ett värmekrus och stoppa ner det i en tjock strumpa så jag kunde ligga och värma mig med det.. Efter ett tag så somnade jag..
Sedan vaknade jag igen vid halv sju och verkade inte kunna sova mer! Så jag gick upp, sa hejdå till Joakim som strax efter gick till jobbet.. Själv gick jag och bakade tekakor!
 
Hittills har jag haft en väldigt produktiv dag, eller effektiv förmiddag iaf!
Detta har jag hunnit med:
 
Åt frukost medans tekakorna jäste..
 
Gräddade tekakorna..
 
Tog på mig nya skorna och åkte iväg och skadebesikta bilen 09.00
Efter det åkte jag och tankade bilen
.
Åkte sedan och veckohandlade mat på Coop Forum.
 
 
Hem igen, packa upp varorna. Satte igång revbenskokning. Marinerade kvällens middagskyckling samt plockade ur diskmaskinen som jag hade startat efter bakningen.. Samt lagt nybakta brödet i påsar. Även lagt fram räkor på upptining inför kvällens räkmacka ;)
 
När allt detta var gjort så åt jag rester ifrån gårdagens middag:
 
Hemmagjord hamburgare.. (Dock är detta gårdagens bild.. Jag åt ej pommes och sås idag utan endast burgaren idag..)
 
Nu har jag precis tagit upp revbenen på fat så de får svalna innan jag fryser in dem..
Ska snart vika ihop den sista tvätten som sambon tvättade igår..
 
Vart sjutton är rörmokaren?? De ska komma hit och fixa det sista med vår toalett.. De skulle komma vid 12 hade vi sagt.. Så när hade de tänkt dyka upp måntro??
 
Mitt hår börjar bli långt.. Testade igår att göra flätor.. Se, bra hår behöver ingen toffs ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Åhh det låter som en jätte mysigt tripp :) När åker ni?

Svar: Måndag v. 30 far vi till Prag. Sen på torsdagen flyger vi till Rom. Hem igen måndagen som följer. Vi har valt billigt boende, pensionat och vandrarhem.. vi brukar alltid annars bo på hotell, men vi tänkte att vi skippar den lyxen denna gången. Vi vill ju ut och se mer, bara sova på stället liksom. :)
Myzan

2014-06-03 @ 07:24:49
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Anonym

Din viktnedgång är superbra och har varit hela tiden. Grattis bara. Jag e nyfiken, vad är ditt BMI nu?

Svar: Tack så mycket! Känns skönt att vikten inte stannade där uppe :) mitt bmi är på 24,8 till mina 73,5kg
Myzan

2014-06-03 @ 21:19:39

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0