Min helg i stort..

Ja, då var det söndagkväll igen och jag känner mig lagom trött! :P
 
I fredags var jag ledig och unnade mig lite lyx i form av klassisk ansiktsbehandling för mina friskvårdskuponger ifrån jobbet.. :)
Solen sken så jag passade på att ta mig en skön promenad in till stan med solbrillerna på!
 
Efter ansiktsbehandlingen mötte jag upp en kompis och vi strosade runt i lite affärer i jakt efter något att ha på oss under lördagens tjejkväll.. En till kompis anslöt sig och vi alla tre letade efter något att ha.. En av oss hittade en ny fin klänning som hon skulle ha tjejkvällen till ära! :)
 
Jag tog sällskap med en av tjejerna på vägen hem då vi bor lite åt samma håll. Men då vi kommit till henne började det regna!! :( Jag fortsatte en bit till men jag blev så frusen i regnet att jag ringde till sambon som fick komma med bilen och hämta mig. Gulliga sambo! <3
 
Den kvällen åt vi tacos och såg på film..
 

Jag hade även köpt narutgodis (massa chokladdoppade saker..) som vi åt som snax, men jag åt lite väl mycket av det så jag gick och la mig på sängen med magont och illamående runt 10-tiden.. Usch! Vid 23.30 tiden gick jag upp ur sängen för att gå på toa och borsta tänderna.. Då var jag fortfarande illamående!
 
På lördagen vaknade jag tidigt.. Redan vid halv åtta var jag pigg och jag lämande sängen redan före 08.. Men jag fick ta mig någon kopp te framör datorn i väntan på att sambon skulle vakna så vi kunde äta frukost.. Strax före 09 går jag och väcker honom för att jag inte ville vänta på frukost mer :P
 
Jag hade tänkt att dra till gymmet denna dagen men så var det så fint väder..
Så jag kom på den bra idén att jag och sambon skulle ut och springa ihop! Sagt och gjort, 3,75km på 31minuter gjorde vi i stormvindarna som var denna dagen! Det är inte illa pinkat tycker jag..
 
Jag fixade ett gott mellanmål till oss denna dagen:
Fruktsallad bestående av jordgubbar, banan, blodapelsin, hackade sötmandlar. Sedan blev det en klick naturell kesella spetsad med lite vaniljsocker samt en mörk mintchokladkula jag delade på mitten.. (detta var sambons tallrik, själv åt jag mycket mindre än detta..)
 
Kvällens middag bestod av en av mina favoriträtter blad den klassiska svenska husmanskosten:
 
Hemmagjord köttfärslimpa! (gjord på fläskfärs) kokt potatis, kokta morötter, salt&smörgåsgurka, underbart god gräddsås med lite utav löken som låg runt om limpan i ugnen samt en pytte klick med gelé! MUMS!!
 
Som sagt så var det ju på lördagkvällen det skulle vankas tjejkväll, så efter middagen var det bara att svira om, packa drycken och dra till en tjejkompis där vi skulle hänga..
Fyra av mina närmsta tjejkompisar samt jag hade det jätte trevligt denna kvällen! (anledningen denna gången till tjejkvällen var faktiskt att jag snart flyttar från dem.. Så jag fick en liten present av dem! Ett presentkort på Carlings så jag kan shoppa snygga kläder nu i vår! ;) ) Jätte gulligt av dem, jag hade verkligen inte förväntat mig present!
 
Vi satt och prata gamla minnen, lyssna på musik från förr (högstadiet/gymnasiet) och var allmänt nostalgiska denna kvällen.. Mycket trevligt!
Vi avslutade kvällen på Harrys med att dansa loss fram till stängning vid kl02..
 
Efter det gick jag och mötte upp sambon som själv hade varit på grabbkväll, mötte honom och ett par grabbar.. Vi käkade på Burger King innan vi sedan tog en taxi hem..
Vid 03,30 var vi hemma och kring 04 var vi i säng..
 
Imorse vaknade jag vid 09, då hade sambon redan klivit upp.. Det första jag möts av är info om att Örebros dricksvatten ej är ok då något har läckt ner i det, så vi fick ställa oss och koka vattnet imorse för att ens kunna dricka..
Jag har inte varit något bakis alls idag, bara trött (vilket inte är så konstigt då jag dels aldrig är ute så sent samt att det inte vart så himla många timmars sömn..)
 
Jag och sambon beslutade oss för att göra något iaf denna dagen, så vi gick på en dagsbio vid 15-tiden..
 
En animerad 3-D film fick det bli.. Lite lagom lättsamt idag! :)
 
Nu har jag precis packat ett par flyttlådor, vikt tvätt samt väntar på att hänga upp en ny maskin med tvätt.. Så jag har nog varit mer produktiv idag än vad jag annars brukar vara dagen efter utgång..
 
Hoppas sambon återvänder snart (han är på ica för att köpa vatten.. uppkokt vatten som man sedan kylt ner igen är inte så värst gott att dricka..) då tänkte jag att vi skulle se på en film och kanske käka lite lösgodis som vi köpte efter bion..
 
Ja, helt nyttig har jag inte varit i helgen.. Nu har det blivit naturgodis, alkohol, chips, hamburgare och snart lösgodis.. Men vad fan! Det har varit helg! Och detta var förövrigt min sista lediga helg i Örebro! :)
 
Vi får väl se vad vågen säger imorgon om detta..
 
Fortsatt trevlig kväll!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Springa ute är så skönt speciellt i vårväder. Otur får inte jag springa på 3månader pga brösten :(

Svar: Ja, det är mycket härligare att springa ute jämfört med bandet på gymmet.. Jag börjar tom känna mig lite less på just gym.. Vet inte om jag borde börja testa något annat istället.. Något som kan vara en ny motivation..
Myzan

2014-03-17 @ 07:34:54
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Jenny

Vilken fantastisk helg! och vilken revanch det måste kännas som att ha börjat springa ute, bara dra på sig kläderna och faktiskt KUNNA springa och få ut det man vill av det:)
Grymt duktigt! man blir peppad och vet att det är dit man själv vill komma :)

Svar: Ja, det är riktigt härligt faktiskt! Varken jag eller sambon hade trott detta för ett år sedan, att vi två skulle springa ihop!! Så det kändes verkligen häftigt att kunna göra det.. Synd bara att det blåste så för bannat! :P
Myzan

2014-03-17 @ 07:41:18
URL: http://xn--sjuttiotv-e3a.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0