Våffeldagen..

Ja, då var det redan våffeldagen och en av mina närmsta vänners födelsedag!
Jag sitter i detta nu och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet så vi kan sticka över dit och fira henne.. :) Hon ska såklart bjuda på våfflor (mitt förslag.. ;) ) å av oss får hon presenter! :)

Jag kan faktiskt inte minnas exakt när jag åt våfflor senast.. Vet bara att jag inte har ätit det efter operationen och troligtvis inte på något år före det heller.. Jag minns mig äta det när vi bodde i en av våra tidigare lägenheter i Brickebacken.. Samt hemma hos ett par kompisar på Tärnvägen hade vi värsta våffeldagen ihop med en massa vänner.. Men det var ju många år sedan!
 
Jag har alltid gillat våfflor, men jag har också alltid tyckt att det har varit väldigt mäktigt att äta! Våfflor i sig, samt slyt och grädde blir maffigt.. Så jag tror inte jag kommer orka äta så mycket nu som opererad.. Men äta det ska jag! :)
 
I övrigt idag har jag känt mig konstig.. Lite nere liksom..
 Vet inte om det har å göra med att flytten närmar sig. Att jag liksom inte hunnit känna efter någonting kring det här med att detta är sista veckan på mitt jobb. Att jag nästa vecka ska börja ett helt nytt jobb. Att vi på lördag flyttar till (för mig) en helt ny stad. Att vi numera är lägenhetsägare med lån och allt vad det innebär..
 
Tanken på att åren går och att jag fyller 26år i höst..
 
Ja, jag vet inte.. Mycket att processa antar jag.. Tycker bara det är skumt att jag ingenting känt tidigare kring någonting!
Men jag är alltid sådan konstigt nog.. Jag har hela livet haft väldigt lite känslor över när stora saker händer.. Men före, eller i efterhand kommer känslorna.. Men just då de sker så är det som att jag är helt ... blank.. ? Typ känslolös nästan.. :S
Nej, inte känslolös.. men bara inga reaktioner åt vare sig det ena eller andra hållet..
 
Jag hoppas ju såklart att flytt och allt kommer att bli så bra som jag hoppas på. Jag tycker att det ska bli spännande med ett nytt jobb, en ny stad..
Men saker jag bävar för är det här med att hitta nya bekantskaper.. Hur gör man liksom?? De vänner jag har idag har jag haft i så många år nu, och de övriga kontakter jag har är bara bekanta jag har via mina vänner känns det som..
Men hur hittar jag nya egna vänner i en helt ny och väldigt stor stad?
 
Jag är också världskass på att hålla kontakten med folk som bor långt bort också! Eller, inte världskass, men det slutar alltid med att man tappar kontakten med dem för att man inte hörs tillräckligt, eller inte ses tillräckligt..
Jag är rädd att det ska hända med mina nuvarande vänner.. Att deras liv ska gå vidare utan mig helt enkelt.. att jag typ "glöms" bort i den hektiska vardagen.. Och att jag ska göra det samma mot dem.. Blähä! Det vill jag inte ska ske..
 
Nej, nu ska jag sluta sitta här och snurra runt i "tänkt om" tankar.. Man blir bara väldigt deppad och förvirrad av dem.. Men det är ju bra att jag känner någonting nu iaf.. Har väntat i veckor på att känna någonting inför denna väldigt stora förändring som håller på att ske i mitt liv!!
Kanske är därför min mage mer eller mindre har "kukat ur" så?? Har liksom fortfarande varje morgon lös avföring.. skumt!
 
Aja.
 
Nu ska jag iaf snart iväg och ha en trevlig eftermiddag med mina vänner och käka efterlängtade våfflor!! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny lundeqvist

Hej! Bor i stockholm ses gärna! Opad i 1 1/2. Åt våfflor t middag, med minikeso blandat m hallonkesella och ngr blåbär. Åt två, borde ätit en. Dumpade. ..
Hälsningar Jenny. [email protected]

Svar: Hej Jenny! :)Jag åt 3/5 av en våffla med sylt och grädde på (3/5 hjärtan på våfflan så att säga..) Vågade inte äta mer utifall att det skulle bli obehag.. Hade säkert kunnat äta hela..

Vart i Sthlm bor du? Ålder? :)
Myzan

2014-03-25 @ 20:09:27
Postat av: Tove Nilsson

Jag bor också i Stockholm och har följt din blogg ganska länge!Ses gärna någon gång! Bor på Kungsholmen och är 24 och opererades 4/2 2013, så varit opererad nästan 1.5 år. Har följt dig sedan dess!

Svar: Hej Tove!
Vad kul att "gamla" läsare gör sig till känna! :)
Vore jätte trevlig att träffa nytt folk nu när jag flyttar.. :)
Myzan

2014-03-25 @ 22:22:40
Postat av: TinA

Det ser ut att ordna sig med vänner trots allt! ;) Vi får inte glömma bort varandra! Kanske kan vi planera inför helger så ofta som det går?

Tack så jättemycket för presenten förresten! Det blev inte svindyrt för min del med glasögonen, men 600 kr billigare är ju ALDRIG fel :P Så tack!

Svar: Varsågod! :) ja, vi får se till att ses lite nu och då :)
Myzan

2014-03-26 @ 18:31:18

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0