Vägning 10/3 - 2014

Måndag igen och jag ställde mig på vågen idag med en förberedelse att ha gått upp i vikt! Jag var så säker på det efter denna helgen med mindre nyttig mat, läsk och chips.. Men å andra sidan efter denna helgens promenad samt gårdagens släpande av möbler, flyttlådor mm i första flyttlasset till sthlm så har jag nog gjort av med en del kalorier ändå! Jag kan bara säga att jag har grym träningsvärk idag i både armar, axlar, nacke, rygg och lår.. haha!
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 76,6kg
Dagens vikt: 76,5kg
 
Viktminskning:
-sedan förra veckan: 0,1kg
-sedan operationen: 68,3kg
-totalt sedan flytstart: 82,4kg
 

Som sagt, iget stort minus denna gången på vågen.. Men jag var så bombsäker att jag skulle ha gått upp så jag blev ändå helt överlyckligt lättad över detta resultatet! :)
 
Jag har börjat fundera på det här med kalorier in och förbrukning av kalorier (ut).. Jag är verkligen ingen expert på att räkna ut sånt, har alltid tyckt det varit krångligt och tycker fortfarande att det är just det, krångligt!! Men jag har börjat försöka höfta till det lite för att summera vad jag landar på under en dag..
En normal vardag då jag är som vanligt (skötsam) så äter jag mellan 1000-1200 kcal..  Det är väl egentligen ganska lite?? Borde jag äta mer??
 
Jag vill ju fortfarande gå ner i vikt.. Även om jag inte har många kilo kvar till "magiska" BMI 25 så känner jag mig tyvärr fortfarande tjock..!
För när jag ser andra tjejer som väger som mig, min längd, samma bmi så är de smalare än vad jag är!! Jag kan inte köpa byxor i vilken affär jag vill, då jag fortfarande har så stora vader, lår, rumpa och mage för att få plats i dem!
Jag stör mig så sjukt mycket på mina dallriga lår och mage just nu.. Det känns som att de förstör hela min verklighetsuppfattning!
 
Egentligen är jag ju inte så jätte stor längre, lite mullig kanske man kan kalla mig.. Men fet? NEJ! Tjock? Ja, enligt mig själv.. (men enligt andra? vet inte..)
 
Men tar jag av mig alla kläder så ser jag en skrynklig, dallrig och ful kropp som inte alls tillhör en frisk 25-årig tjej! Den tillhör en 80-årig gammal kärring!
Med bröst som hänger utan innehåll kvar i påsarna, överarmar som ser ut som att jag har vingar, lår som dallrar, mage som är rynkig och hängig.. (naveln ser ledsnare och ledsnare ut för varje dag..) , dallrig och gropig rumpa, överflödig hud på flanker och rygg som får mig att se ut som en såndär hund med flera hudveck vid huvudet ni vet..?! (kommer inte ihåg rasens namn nu)..
 
Jag känner mig verkligen inte attraktiv alls avklädd..
 
Men med snyggt sittande kläder på så tycker jag att jag är ganska fin! :) Då ser jag ut som den fräscha 25-åringen jag känner mig som!
Men varför kan jag inte få se ut som henne jämt? =(
 
 

Kommentarer
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

Du är Jättefin! Tycker du ska vara stolt över dig själv som har gjort en så fantastisk resa! Kram

Svar: Tack ska du ha! Kram
Myzan

2014-03-10 @ 17:51:48
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: TinA

Du tänker väldigt mycket på det här med vikten o vad du får i dig, mer än jag nog har fattat. Jag har ju "lärt" mig att du har fasta måltider, men att det alltid finns i ditt huvud glömmer jag bort.
Jag förstår även att du alltid vill se ut som den påklädda My även som avklädd. När du skrev att du själv tycker att du fortfarande räknas som tjock höll jag inte med, för du ser normal ut i mina ögon. När du sen förklarade varför du tycker det o nu även lagt upp bilder i bara underkläder så förstår jag ännu mer hur du tänker o resonerar som du gör. Jag hoppas att huden drar åt sig mer, annars finns det åtgärder så än är inte loppet förlorat! :) Du har gjort det skitbra för dig själv o det är jag stolt över!

Svar: Tack!Ja, ibland är det svårt att förklara för folk hur man menar utan att låta "fåfäng" eller så.. Men nu så kanske folk får en bättre uppfattning om varför jag känner som jag gör..
Ja, jag hoppas också att huden drar ihop sig mer - annars lär det bli en dyr historia att ta hand om! :P
Myzan

2014-03-14 @ 14:03:45
Postat av: TinA

Är det alltså nånting du måste stå för själv om du behöver göra plastikkirurgi? Charro hade beställt för armar, ben o byst och hon blev godkänd för operation men jag vet visserligen inte om hon får betala själv.

Svar: Det är typ bara mage som landsting betalar men det är hårda kriterier för det med för att få det igenom! Vissa landsting gör ev. Byst men då bara lyft, absolut ingen fyllning eller så. Armar och ben görs inte på landstingets bekostnad. Så troligtvis betalar hon själv..
Myzan

2014-03-15 @ 11:02:49

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0