Vägning 17/3- 2014

 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 76,5kg
Dagens vikt: 76,5kg
 
Viktminskning:
-sedan förra veckan: 0kg
-sedan operationen: 68,3kg
-totalt sedan flytstart: 82,4kg
 

Idag känner jag mig bara så totalt fet och uppblåst!
Även om jag inte har gått upp något i vikt på en vecka, trots helgens utsvävningar, så kan jag inte hjälpa att jag bara känner mig så..
 
Jag ser alla hudvalkar, drömmer mig själv bort till en slankare kropp.. Kommer det någonsin bli verkligt? Å hur mycket kommer det inte att kosta mig? (och kommer jag vara nöjd då, eller kommer jag hitta nya saker att må dåligt över?)
 
Det sjuka i kråksången är att jag aldrig har varit så nära normalvikt som jag är nu, i hela mitt vuxna liv!! Men samtidigt så har jag heller typ aldrig känt mig så ful och oattraktiv som jag gör just nu heller!!
 
När jag var större, då visste jag ju om att jag var det. Alla runt omkring mig såg att jag var det.. Det gick liksom inte att dölja för någon.. Men nu, nu ser jag hyfsat normal ut, något mullig kanske.. Men det är bara skenet som bedrar när jag har kläder på mig..
För utan min förklädnad ser jag bara så tjock och föråldrad ut.. Vem vill ha en sån kropp? Vem kan älska en sådan kropp?
 
I ärlighetens namn fattar jag inte ibland att sambon fortfarande vill ha mig.. för inte ens jag själv vill ha mig! Varför vill han?
 
Ja, som ni hör är detta en dålig dag..
När jag hade dåliga dagar förr så unnade jag mig (läs straffade jag mig med) en massa onyttigheter.. Gärna en påse chips och en burk med Ben & Jerrys (glass)..
Men idag ska jag inte sjunka så lågt till den nivån.. nej.. så långt ner får jag inte sjunka idag.. Det enda jag inte gjorde idag var att gå till gymmet som jag egentligen hade planerat..
 
Jag hade liksom ingen motivation till det idag, ingen glädje för det.. (fast jag egentligen borde varit mer motiverad att gå dit just FÖR att jag känner såhär idag.. Varför kunde jag inte varit det istället??)
 
Men jag gör alltid såhär när jag får en svacka.. Straffar mig själv mer.. Varför??
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa i Colorado

oh, kara van vill jag skriva, men ajg har last din blogg anonymt sa himla lange sa vanner ar vi inte, aven om det kanns sa for mig.
Vad det ar trakigt att lasa att du kanner sa har, jag tycker att du var fantastiskt vacker forr, och lika vacker nu. Du "lurar" ingen med att se utt pa ett satt med eller utan klader, du ar du och du ar perfekt! Jag som anonym creepy blogglasare kanner mig stolt over dig och din resa och jag vet att jag ALDRIG skulle klarat av det, och DU GOR DET! Onskar du kunde se dig med andra ogon sa du kunde sa hur otrolig du ar! Tyck om dig sjalv, var stol och glad. Ge dig sjalv en kram!!

Svar: Hej!Vad kul att en av mina anonyma läsare gör sig tillkänna och ger lite tröst till mig! :)
Ja, jag önskar ibland att jag kunde få lämna min egen kropp för ett tag, vara någon annan och se mig själv ur dennes ögon.. Kanske skulle jag då bättre förstå denna (sjuka) bedrift jag ändå har lyckats åstadkomma..
Allt har väl bara gått så fort att det helt enkelt är svårt för en själv att hinna med och se den otroliga förändringen och samtidigt finna sig själv igen i det nya skalet..

Detta är ju en resa som inte bara är viktmässigt utan även själsligt.. Man får på nytt hitta sig själv, vem man är, vem man vill vara.. Det är inte helt lätt och man blir lätt förvirrad..
Jag tror tyvärr att svackor kommer emellanåt under denna resa och just nu är jag i en.. Men jag hoppas att jag snart tar mig ur den.. :)

Tack för dina värmande ord! :) Kram
Myzan

2014-03-17 @ 21:06:00
URL: http://linneaiusa.com
Postat av: Madde

Ja man har verkligen pissiga dagar ibland och viss till viss del hjälper det att operera sig men nr man har gjort den ena operationen hittar man nå annat fel som man vill göra, så nöjd kan man bli det? Tvivlar, man är nog för kritisk mot själv själv.

Sen förstår jag vissa saker är väl mer extrema en andra och som man kan ha problem av då förstår jag man åtgärdar det, men om jag skulle va 100% nöjd skulle jag göra ett lyft på hela kroppen och tvivlar att jag ändå skulle va nöjd.

Och jag tror inte andra ser en som man ser det själv för jag tänkte förr hur kunna mitt ex va tillsammans med mig när jag var så fet? jag var som två personer ju.

Svar: Du har nog rätt.. Man kan nog aldrig helt bli nöjd.. Men man får väl försöka att hitta den balanserande mellanvägen så att man ändå kan få må psykiskt bra när man ser sig själv i spegeln..
Ja, du har rätt i det med.. Vad såg han i mig när jag var som störst? Antagligen så ser dem oss inte så som vi själva ser på oss.. Han älskar mig för mig, inte för hur jag ser ut.. (även om det självklart hjälper om man inte är helt ful som stryk..) :P

Det gäller nog bara att inte gräva ner sig för mycket i svackan, utan att ta sig upp igen och gå vidare! :)
Myzan

2014-03-17 @ 21:07:04
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: carina

När jag läste vad du skrivit så var det som jag skrivit det själv. 2 år efter min GBP kom jag in i en riktig svacka och hamnade i depression . Tyckte knappt att livet knappt var värt och leva längre . En riktig identitetskris var det , men en väninna såg till att jag fick hjälp och jag gick till en psykiatriker några gånger och pratade vad som händer med psyket med sån stor förändring av kroppen. Jag trodde att bara man blev smal så blev man lycklig . Men så var ju lixom inte fallet.Så dra dej inte för och sök hjälp om du du inte själv kommer ur svackan. Nu 5 år efter min resa började och -80 kilo mår jag toppen själsligen och kroppsligen har jag fått bukplastik gjord och ska nu försöka få lårplastik godkänd av landstinget. Jag tycker du är helt otroligt duktig och du är så snygg och ser så hälsosam ut / Carina

Svar: Tack Carina!Det är skönt att höra att man inte är den enda som känner såhär och går i dessa tankar.. Jag hoppas att detta bara är en "fas" som jag kommer ur på egen hand.. :)
Det är ju ganska mycket som snurrar i mitt liv just nu, så det vore ju nästan lite konstigt om jag inte började reagera på ett eller annat sätt..

Jag hoppas också att jag kan få någon form av operation beviljad av landstinget.. Men jag vet ju att jag bör vänta ett tag till, eftersom jag inte ens är viktstabil ännu..
Myzan

2014-03-18 @ 07:17:29

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0