Vägning 24/3 - 2014

Plötsligt händer det... som man säger.. men denna veckans viktminskning måste ha att göra med magontet och avföringen att göra!! Jag tror att jag kommit fram till på egen hand att det måste varit förstoppning som var så jävlig!! För jag har haft avföring varje dag, ibland flera gånger om dagen, löst, sedan dess.. Skönt iaf att inte ha ONT av det längre!
 
Så man kan väl säga att jag skitit ut veckans viktminskning! ;) haha!
 
Startvikt: 158,9kg
Förra veckans vikt: 76,5kg
Dagens vikt: 74,1kg
 
Viktminskning:
-sedan förra veckan: 2,4kg
-sedan operationen: 70,7kg
-totalt sedan flytstart: 84,8kg
 

Inte nog med att det vart en väldigt fin viktminskning sedan förra måndagen.. nu kan man mer eller mindre säga att jag är normalviktig också!! Då vi mätte mig för ett tag sedan och konstaterade att jag är 1cm längre än vad jag var när jag var som fetast är jag alltså numera 172cm lång! Detta gör att jag har ett normalt BMI vid 74kg! Nu väger jag 74,1kg, så nog kan man räkna det som normalt? ;)
 
Helt sjukt.. Jag känner mig verkligen inte så "smal".. Jag hade aldrig kunnat drömma om att nå så långt innan jag gjorde min operation! Jag undrar ibland vart denna resan kommer att sluta (stanna av)..?
Jag borde ju typ vara nöjd här.. Men samtidigt är jag inte riktigt det då jag fortfarande inte kan gå in i vilken butik jag vill och köpa ett par snygga byxor.. Min mage,rumpa & lår är fortfarande på gränsen till för stora för "normala" storlekar..
Så jag skulle vilja att de blev lite mindre.. sen är jag nöjd!
Blir det några extra minus på vågen i samband med det så är det bara en bra bonus då det kan vara bra att ha några kilos marginal till "överviktssträcket".. :)
 
 
Detta overkliga vågresultat begrundas över en av de bästa frukostar jag vet!
 
 
En varm kopp te med ett kokt ägg på knäckebröd! (en skiva ost under ägget är ett måste! ;) ) Sedan gärna lite grönt och ibland piffar jag till det med någon krydda på toppen.. Mums!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt med så stor "belöning" efter magsmärtorna. Då kom i alla fall något gott ur det. :)
Så skönt att ha landat på normalvikt, längtar så till den dagen.

Svar: Ja, man får väl se det så.. inget ont som inte för något gott med sig ;)
Myzan

2014-03-24 @ 19:58:52
URL: http://www.ovigheten.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0