Ledig dag.

Igår hade jag en ledig dag och det var såå skönt! :)
 
Som sagt så vaknade jag ändå hyffsat tidigt och avnjöt en stor kopp te i väntan på att sambon skulle vakna.. När han väl gjorde det kl 09 så var det äntligen dags för frukost!
 
 
Jag lyxade till det och gjorde äggröra på 1 ägg, salt & peppar och en liten skvätt grädde. Sedan blev det en liten rostad smörgås (nyckelhålsmärkt) med 10% ost och eko-aprikosmarmelad. Mums! :)
 
Kring halv tolv skjutsade jag sambon till hans mamma där han skulle hjälpa till och fixa lite i hennes lägenhet.
Själv for jag vidare till Liljeholmsgallerian där jag tänkte shoppa lite för att sedan ansluta till hjälpen hemma hos hans mamma..
Jag sprang in och ut genom diverse affärer och hittade massor! Och köpte massor! :)
 
Det vart:
3st klänningar
1 par vita kortare leggings
1 långlinne/tunika-aktig
1 par solglasögon
1 tunnare skärp att ha kring midjan
2 par skor
1 tunn öppen "tröja" i sladdrigt material med fickor (att ha ovanför ex klänning/linne)..
 
 
Jag vart helt dö-förtjust i dessa skor så jag var bara tvungen att köpa båda nyanserna! ;)
 
Som sagt, en hel del shopping vart det så jag hann aldrig med att hjälpa till hemma hos "svärmor".. :P
Åkte bara dit och sällskapade med att äta en seeeen lunch.. (på tok för sen, jag borde verkligen slängt i mig något tidigare.. men jag överlevde ändå)..
 
Idag har jag jobbat igen, i pissregnet! Tycker jag ser på instagram att alla andra har så jäkla vackert väder, solar och har sig.. Men här är det pissväder!! :(
 
Ikväll, eller ja, nu snart ska vi iväg på middag hemma hos Joakims lillebror och hans tjej. Hon är ifrån Holland och hennes mamma & hennes snubbe är här på besök så vi ska få träffa dem och äta god mat (hoppas jag iaf att vi får..) :)
 Det är alltid kul att gå bort på mat och se vad man blir bjuden på.. Sen är det skönt att ibland slippa laga mat själv, även om jag tycker om att laga mat..
Jag har iaf förberett inför morgondagens middag, lagt in kyckling i marinad.. :)
 
Jobbar den här helgen.. Men dagarna springer iväg fort på jobbet så det gör inte så mycket.. Lite bättre pengar är det ju också..
 
Nej, nu ska jag se vad jag ska ha på mig till middagen.. Trevlig fredagskväll alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul med shopping! Snygga skor! Själv har vi varit på Gustavsbergs äventyrsbad, med hur mkt folk som helst...:-(:-(

Svar: Hej du anonyma. :) ja, det var riktigt härlig att äntligen unna mig mycket nytt och fint! Inte bara en massa behöver plagg utan även fina "onödiga" klänningar! :) tråkigt med så mycket folk på badet..
Myzan

2014-05-30 @ 20:26:43
Postat av: Tweety

Hej! Får man fråga var du hittade skorna? Kram

Svar: Hej. Hittade dem på en liten klädbutik på Liljeholmen (ingen vanlig kedja) kommer inte ihåg namnet just nu på den lilla butiken..
Myzan

2014-05-30 @ 21:24:29
URL: http://tweety26.wordpress.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0