Vägning 12/5- 2014

Måndag igen och jag har en ledig dag för mig själv.. :)
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra vägningen: 73,5kg
Dagens vikt: 73,5kg
 
Viktförändring:
-sedan förra veckan +/-0kg
-sedan operationen: 71,3kg
-totalt sedan flytstart: 85,4kg
 

Att väga sig känns alltid som en rysk roulette, speciellt efter helgen.. Så jag är alltid lika glad när vågen inte pekar uppåt! :) Att väga samma som förra veckan är ett bra tecken tycker jag, det betyder att jag sköter mig stabilt och inte "överkonsumerar" i kalorier.. :)
 
Det har verkligen varit skönt med en ledig helg!
 
I fredags åt vi middag hemma jag och sambon, sedan gjorde vi något så "roligt" som att tvätta mellan 19-22.. :P
Kycklingwok med cocosmjölk och nudlar.. Min farmor kommenterade bilden på instagram att hon tyckte jag hade lagt upp mycket och undrade om jag skulle kunna äta upp allt detta.. Då skrev jag att det var upplagt på en liten assiett och att det inte var mer än vad jag brukar äta.. Då förstod hon att det visst inte var så mycket på tallriken som det först såg ut! ;) (hon trodde nog det var en normalstor..)
 
 
Vi såg även på en film "Django".. Jag var så himla trött att sista halvtimmen satt jag och somnade.. så tillslut så gick jag och la mig istället för att försöka "se klart".. Tur att jag sett filmen 1 gång tidigare, för jag avskyr att inte se klart!!
 
I lördags vaknade jag redan tio i sju, men tänkte att det var lite väääl tidigt att gå upp, så jag fick mig att somna om till kl åtta! Sen gick jag upp.. Jag tog mig en stor kopp te i väntan på att sambon skulle vakna så vi kunde äta frukost.. Han vaknade inte förrän typ kvart över nio..
Vi åt frukost och sedan började vi fixa här hemma.. Vi städade, vek in tvätten från gårdagen samt började förbereda inför kvällens middagsbjudning..
 
Efter lunchen drog vi iväg till Liljeholmsgallerian och köpte födelsedagspresent till Joakims mamma som fyller år här nu snart i maj, samt uträttade lite andra ärenden.. Slutligen så gjorde vi en veckohandling på ica där innan vi drog hem igen!
 
Väl hemma var vi så trötta efter allt folk i gallerian så vi tog oss en välförtjänt tupplur.. Efter det blev det snabbt in i duschen och sedan fixa iordning det sista inför kvällens middag..
 
Gästerna anläde strax efter kl 19, det var Joakims lillebror och hans tjej vi hade äran att ha här denna kvällen..
 
Vi bjöd på fördrink i form av en Bellini (prosecco med persikopuré)..
Till huvudrätt bjöd vi på Pulled pork i tortillabröd med hemmagjord cole slaw. Till maten bjöds det på rödvin. (själv drack jag cider då jag inte gillar rödvin..)
Lite senare bjöd vi på efterrätt som bestod av hemmagjord mintchokladmousse toppat med färska hallon. Till detta bjöds det på kaffe/te samt en päronlikör (Baja päron)..
 
Det var en mycket trevlig kväll som innehöll mycket musiklyssnande, prat om resor och diverse.. Gästerna drog hem strax före kl 01.. :P
Vi fick över av maten så igår åt vi det igen till både lunch och middag.. Sååå gott båda gångerna!
 
En dålig bild på en halväten dessert.. ;)
 
Igår hade vi en slapp dag. Vid 11-tiden var vi iväg och träffade på en gamal kompis till mig som inte bor så jätte långt ifrån oss nu (hon bor i bromma).. Där spenderade vi några timmar med att fika och umgås med henne, hennes kille och deras lille son på 4,5månader.. Vi tog oss även en liten promenad innan det var dags för oss att åka hemåt..
 
Resten av dagen spenderades i soffan framför serien "Suits" och runt 19-tiden gick vi med paraply i regnvädret ner till Ica och köpte oss en påse med lite lösgodis.. Det blev ca 12 bitar var..
Jag åt upp mitt godis under reserande del av kvällen och kände mig äckelmätt och blev trött.. Vid 22-tiden la vi oss.. Efter en stund, kande runt 22.30-23-tiden (kollade inte på klockan) så märkte jag att jag låg och übersvettades!! Det bokstavligen rann om hela mig.. Jag tror att detta var en bieffekt på några bitar för mycket godis.. =/
Det gick iaf över efter en stund och idag mår jag som vanligt..
 
 

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0