Träningsvärk..

Ja, ni läste verkligen rätt där! Jag har TRÄNAT! haha!
Dock inte på något gym.. Men i förrgår så drog jag faktiskt på mig mina träningskläder som jag så flitigt använde i våras och ut tog jag mig på en pw/löprunda.. Som inte alls gick som jag tänkt mig.. :(
Strax före jag drog ut hade jag käkat ett surt grönt äpple, älskar dem, men denna gången vart inte min mage så överförtjust i det.. Så jag hann inte mer än ut och börja springa förrän jag fick så ont i magen så jag nästan trodde jag skulle explodera.. Den kändes hård och uppspänd, jag vart nästan rädd att jag höll på å få tarmvred eller något.. Men jag tog mig iaf igenom 3,67km.. Jag gick mestadels av den stäckan med 3 kortare "avbrott" för löpning.. Jag är ändå nöjd med detta då jag sedan fick gå raka vägen hem, slita av mig kläderna som bara spände åt över magen och slänga mig i sängen! Efter en stund släppte smärtan som tur var..
 
Synd på det där med äpplet.. Jag hade ju redan räknat med att det kunde bli tufft att springa då jag inte aktivt har gjort det sedan före sommaren.. Jag var väl ute på 1-2 småsmå löprundor precis när vi fyttade hit, det vill säga i april! Att springa ute är mycket roligare än att springa på ett löpband, men också mycket jobbigare! Det är liksom inget som per automatik tvingar dig att springa framåt.. Det är bara du själv som kan driva på det.. Å det är inte alltid man lyckas pusha sig själv så pass.. iaf inte jag, jag är lite för mesig mot mig själv ibland.. Men jag tyckte verkligen att jag gjorde det bästa jag kunde utav situationen då, men magont och allt..
 
Igår var jag ledig och då tog jag mig ut på en pw på 6,11km och kände redan från första steget hur ont jag hade av träningsvärk i höfterna in mot ljumskarna..  Fy sjutton.. Har haft ont där även idag.. I början av dagen kändes det knappt som att jag skulle kunna gå alls.. :S Men det var bara att bita sig igenom det och gå iaf!
 
Någon mer som får träningsvärk just där? Det gör verkligen ont.. Känner mig liksom som en gammal höftopererad tant!
Undrar om min stora viktnedgång kan ha påverkat mina höfter? Att muskulaturen och allt är lite slappare där nu och därför blir lite "ur gängor" lättare då jag fysiskt sliter på dem genom löpning/pw..?
 
Aja.. Det har iaf varit skönt att komma ut och röra på sig!
 
Imorgon lär jag ha träningsvärk i armarna och troligen även ryggen.. Men inte pga att jag tränat flitigt, utan pga att mitt jobb idag var extra slitigt! En dam var väldigt vek i sina ben idag vilket mer eller mindre sluta i att jag bar upp hela henne med mina armar för att hon inte skulle dratta ner i golvet.. Fångade hennes fall, försökte hålla henne uppe samtidigt som jag trevade efter rullstolen.. Men fick sedan ge upp försöket och långsamt sänka henne ner till marken utan att hon skulle ta skada.. Kändes inte kul att behöva göra det! Ville ju så gärna att hon skulle fått sätta sig i rullstolen och slippa förnedringen att ha "ramlat", att jag skulle kalla på förstärkning utav kollegor och vi tillsammans skulle lyfta upp henne från golvet..
Det är inte lätt att bli gammal och svag i lederna.. Vissa kämpar verkligen på, de vill så gärna kunna gå och röra på sig..medans andra som egentligen skulle kunna bara ger upp.. Hur kommer det sig?
 
Hur som helst.. Träningsvärk lär jag ha imorgon iaf..
 
Nej, nu är jag så trött och tänker faktiskt gå å lägga mig så jag orkar upp å jobba imorgon igen! Imorgon kommer sambon hem från böljan den blå.. Han åkte på kryssning med ett stort gäng ifrån sitt gamla jobb idag.. Jätte kul för honom att han är ute och roar sig! Det behöver han. :) Unnar honom alltid allt kul i världen, min älskade goa kille! Men det är inte utan att det känns lite konstigt att gå å lägga sig helt själv här hemma.. Ska bli skönt att få hem honom imorgon iaf. :)
 
Nu är det ju på riktigt höst också.. Oktober räknas ju som en riktig höstmånad.. Jag gillar hösten! Älskar regniga dagar, när man är ledig! Då får man sitta inne med gott samvete, kolla på film och dricka mängder med te! :) Sedan fyller jag ju även år denna månaden, vilket inte heller är helt fel! ;)
 
Det jag också älskar med hösten är all god mat!! Grillad mat och sallader i all ära, allt som hör sommaren till, det är supergott det med.. Men jag gillar höstmaten bäst ändå! Robusta köttgrytor, långkok, rotmos, gratänger, kokta rotfrukter, stekar, såser, soppor.. Ja, det är bara sååå gott!
 
Igår gjorde jag en riktigt god klassiker:
 
 
Hemmagjort rotmos med fläsklägg och senap! MUMS! :)
 
God natt nu.. Hoppas att ni alla får en bra helg!
 

Kommentarer
Postat av: familjen Lindvall -3 små troll och GBP opererad

Härligt med träning och träningsvärk det är ju ganska skönt när man vet varför ;) hihi Jag har också svårt att få till den där träningen, måste bli bättre på det. Men HUR motiverar an sig till det? Jag är inte mycket still men får inte till de där "träningarna".... Ha en fin dag!

Svar: Ja, det funderar jag också mycket på! Jag är glad att jag har ett rörligt jobb, annars hade nog prestationsångesten över att inte få till träningen varit ännu större.. man kanske bara måste ge sig fan på det? :p
Myzan

2014-10-06 @ 06:14:17
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Jenny lundeqvist

Dax för lite vin snart. .. innan min bukplastik. ..
Kram Jenny

Svar: Ja!! :) När gör du plastiken?
Myzan

2014-10-08 @ 22:39:22
Postat av: Madde

Duktigt med träning, dock jätte jobbigt blir så där med magen :)

Svar: Känner mig inte så duktig dock med träningen.. har verkligen legat av mig sedan jag var i mitt esse i våras! Att jag inte kunde va lite mer som du! ;)
Myzan

2014-10-09 @ 08:34:55
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Jenny lundeqvist

Gör plastiken den 3/11...

Svar: Åh. Inte alls långt kvar nu! :) då får vi se till å ta ett glas innan dess! :)
Myzan

2014-10-09 @ 12:45:42

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0