Sååå trött..

Jag är verkligen supertrött idag och fattar inte hur jag ska orka med denna jobbveckan (jobbar 6 av 7 dagar).. Å ändå har jag varit ledig hela underbara helgen..
Lillasyrran har varit här hos oss i helgen och vi har haft det trevligt. God mat, film, hemmagjorda drinkar, shoppat, färgat hår, bakat mm.. Sånt som vi brukar göra när vi ses! :)
 
Idag på jobbet har jag haft en person bredvid mig som ska skolas in till vikarie.. Det är nog därför jag är så slut! Jag gillar inte att ha folk bredvid mig egentligen.. eller jo, ibland kan det vara kul.. Men idag kände jag mig inte i form för detta! Det tar så mycket extra tid då man ska förklara varför man gör si eller så hemma hos någon osv.. Man ska visa, lära ut, låta vara med och göra, vänta in, vara övertydligt.. Ja, ni fattar vad jag menar.. I morse när jag var på g till jobbet visste jag ju på ett ungefär vad jag skulle göra för jobb idag och jag hade börjat planera i mitt huvud ett bra strategiskt upplägg så att dagen skulle flyta på bra och bli soft utan för mycket hattande.. Bara jag, mina kunder, jobbilen och ingen annan att bry mig om.. (förutom mina kunder då menar jag, som ni säkert förstår).. Men den tanken sprack redan i bilen på g till jobbet då en av ägarna ringde mig och talade om att jag skulle få någon bredvid mig idag när jag kom till jobbet.. haha! Så kan det gå, man ska aldrig börja tänka och planera, för det blir ändå aldrig som man tänkt sig..
 
Tror att denna person ska gå bredvid mig imorgon igen.. men då bara halva dagen, för sedan ska den få jobba lite själv och jag ska efter lunch ha hand om en av mina kunder som typ bara jag träffar.. (för den vill typ inte ha någon annan, för jag är bäst! ;) )
Jag gillar de där kunderna som inte har så mycket insatser egentligen, utan bara kanske hjälp med handling/ städ/ tvätt, inga omvårdnadsinsatser.. För om de tycker att man gör ett bra jobb så visar de gärna det, de lovordar en hos mina chefer samt att de då önskar att jag ska fortsätta utföra deras insatser.. Det gillar jag, det är det bästa betyget man kan få, att vara eftertraktad! :) Lägger man denna grunden bra med serviceinsatserna och de är nöjda med detta är det ju också en god förutsättning för att de kommer att välja oss som utförare den dagen de är i behov av med omvårdnadsinsatser också! :)
 
Oj, vad mycket jobbsnack det blev nu då.. Jag brukar ju inte tycka om att blogga om sådant.. Men vad fasen, jobbet är ju egentligen en jävligt stor del av livet.. Ibland känns det som man är mer där än hemma! Iaf fler vakna timmar där..
 
 
 
Bilder från helgen.. Jordgubbsscones till frukost i lördags.. God fläskfilégryta med kantareller och hasselbackspotatis.. Chokladpaj med kolatäcke (slängde även på flingsalt efter denna bilden togs..) Vädligt god och fyllig paj, tung chokladsmak så man behöver ingen jättebit! :P

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0