10 juni, 1 år sedan plastiken

Halloj!
 
Jag lovade ju någon form av uppdatering inför nästa pladtik / hur det ser ut efter senaste... Så jag tänkte såhär.

Idag är det exakt på dagen 1 år sedan jag la mig under kniven och gjorde min cirkumferent bukplastik på Karlolinska i Solna.
 
Såhär ser det ut ett år senare:
Framsidan med underkläder (sting) döljer ärr väldigt bra som ni ser.
 
I profil  ser ni att ett ärr går ner lite under stringkanten där.. Men inget jag stör mig på eller tänker på..
 
 
Bakifrån. Här ser man ju att rumpan och låren har "sjunkt ner "lagt sig" efter operationen.. vilket är sybd.. Yttersidan av lår kommer ju att fixas via landstinget.
 
 
Tänkte att ni kanske ville se ärren också.. detta är alltså taget idag exakt 1 år senare än vad de gjordes! Jag tejpade endast så länge det fanns sår då jag inte tål tejpen så bra.. sen lät jag det bara vara faktiskt!
 
 
 
 
 
 
 
Rätt okej ändå, eller hur?
 
 
Vill ni se hur det såg ut tidigare innan innan plastiken är det bara att kolla igenom tidigare bilder! :)
 
 
 
Nästa vecka (16/6 ska jag ju göra armplastik och bröstlyft på Akademikliniken (privat) och jag tänkte att jag ska lägga ut före och efterbilder på dessa delar sedan i samband med det..
 
Men nu bjuder jag på dessa bilder 1 år efter min förra plastik..
 
Jag är nöjd, absolut, men samtidigt ser jag fortfarande områden som behöver åtgärdas.. Men det kommer allt eftersom.. :)
 
 
 
En vacker dag ska jag åter igen få känna mig som en hel människa, både kroppsligt och i sinnet! :)

Kommentarer
Postat av: Nina Frogner

Häftigt att se bilderna. Gjorde min gbp 2012 o har inte behövt ngn plastik. Har så lite hud kvar så det stör mig inte. Visst kunde det va kul att bli av med det lilla jag har men jag är livrädd att bli sövd o eftersom jag inte känner obehag av det så hoppar jag över plastiken.
Spännande att fortsätta läsa här.

Svar: Vad skönt att du känner att du inte behöver plastik.. om jag inte hade behövt hade jag heller inte gjort. som tur är så är jag iaf inte rädd för att bli sövd :)
Myzan

2016-06-25 @ 23:08:00
URL: http://mittstoraandrum.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0