Hos kirurgen..

Jag tänkte att jag skulle berätta för er hur det gick idag hos kirurgen.. Idag skulle jag ju som sagt få träffa den andra kirurgen för att se om jag eventuellt skulle kunna få en cirkumferent bukplastik via landstinget istället för endast en vanlig bukplastik..
Det var åter igen en trevlig kirurg som ändå gick väldigt rakt på sak.. Jag gillar sånt, effektivitet för både mig och dem! Ingen idé att smyga runt om varför man är där.. det vet man ju.. Så rakt på bara..
Han bad om att få se hänget och jag tog av mig. Han kände, klämde, lyfte och bad mig vrida runt så han fick se runtom hela mig..
Sedan sa han att vi absolut skulle göra en sådan på mig!! :) Så jag är då alltså godkänd för en sådan plastik nu! Känns så ofattbart och härligt! Men samtidigt lite skrämmande.. blir ju så verkligt nu. Jag är inte rädd eller så, inte för operationen i sig.. Men det är klart jag undrar hur ont det kommer göra efteråt..
Det lär nog göra ganska ont, eftersom han kommer skära runt hela bålen och lyfta upp, dra ner och allt som ska stramas åt.. Men som det gamla ordspråket säger, vill man vara fin får man lida pin! Stämmer nog rätt bra i detta fallet..
Jag var ju iväg och tog kort som sagt i mellandagarna. Han kikade på dessa men tyckte inte att de hade tagit tillräckligt bra bilder så han frågade om han fick ta nya med en gång och föra in i journalen.. Han sa att det blir ju lättare för oss att jämföra före och efterresultatet då också.. Självklart så fick han ju göra det.. Så för 3e gången nu då så lät jag mig fotas..
 
Hur som helst frågade jag sedan lite om när det kunde tänkas bli operation.. Han svarade att i vanliga fall så ska det ju vara inom 3 månader, men då han sa att han gärna själv vill göra min operation och följa upp mig så kan det ta något längre än 3 månader.. Men det gör mig inget faktiskt.. Det sköna är ju att veta att det kommer att bli gjort! Och det är bara bra att vänta in den kirurgen som är skicklig på just denna form av plastik så man inte tar en annan bara för att det ska gå snabbare och sen blir resultatet inte lika bra.. Ska de få in och skära så mycket i/på mig så vill jag ju veta att det blir något bra utav det iaf! :)
 
Så med andra ord, bra besked idag! :)
 
Något annat som är trevligt med att ha tappat all denna vikt är ju att jag numera kan köpa såhär snygga skor och faktiskt klara av att gå i dem utan att dö fot-döden på kuppen! :)
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Hurra Hurra Hurra!
KUL! Grattis!

Svar: Tack så hemskt mycket! :)
Myzan

2015-01-09 @ 07:21:19
Postat av: familjen Lindvall -3 små troll och GBP opererad

WOW grattis till dig!! vad skönt att du får en sådan operation!!! :) Måste kännas skönt att få det fixat och slippa hänget.

Svar: Ja det ska verkligen bli skönt! :)
Myzan

2015-01-09 @ 08:38:13
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Susanne

Grattis! Skönt att bli av med onödigt skinn.
//Susanne

Svar: Tack! :) ja det ska det verkligen bli!!
Myzan

2015-01-09 @ 14:09:13
Postat av: carina

Grattis! Blir glad för din skull att du fick det godkänt. Gjorde ju samma sak för ett år sen och jag kan säja att jag trodde det skulle vara mycket värre efteråt. visst var det stramt och man inte kunde gå upprätt första dagarna . Men ingen fara alls. Jag blev sjukskriven 6 veckor , men efter 3 veckor började jag jobba för det kändes så bra. Lycka till / carina

Svar: Tack så hemskt mycket! Kul att det gick så bra och att du var beredd på värre än vad det vart! :)
Myzan

2015-01-10 @ 11:37:37
Postat av: Anna

Vad roligt för dig! Grattis :)

Svar: Tack! :)
Myzan

2015-01-12 @ 18:03:22

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0