Jag lever..

Jag vet att jag inte är så flitig på att uppdatera om hur det går för mig.. så jag tänkte att det var hög tid att göra det nu. :)
 
I mådags i förra veckan var jag på ett sista omläggningsbesök på KS solna. Allt ser mycket bättre ut nu. Vecka före dess hade dock ett nytt sårhål gått upp och ut kommit massor av var som jag verkligen fick klämma ut.. Men även detta har nu dragit ihop sig igen..
Men då jag haft problem med infektion osv så vart det beslutat att jag skulle bli fortsatt sjukskriven ett tag till, tom 16/8.. Jag skulle ju egentligen ändå gå på semester vecka 32, 33 och 34.. Men jag är då alltså sjukskriven hela vecka 33 ut och sedan har jag en semestervecka..
 
Måste säga att det känns väldigt konstigt att ha varit borta från all vad arbete heter så länge nu... jag har liksom inte varit "ledig" en hel sommar sedan högstadiet.. Även om man inte kan kalla detta att vara ledig, men ja, ni fattar..
Hur som helst går det bättre och bättre.. Jag har varit väldigt svullen till och från i mage och lår och hela vägen ner i benen.. men just nu så börjar det värsta ge med sig där med... Klart att jag känner av en del svullnad i mage och höfter/lår till och från, men det är ju vanligt att det fortsätter förekomma upp till iaf 6 månader efter operationen..
 
Jag känner att jag börjar bli starkare nu också.. Allt för tunga grejer får jag känning av i magen, men att jag känner att det är på god väg att återhämta sig där med.. Jag tänkte starta igång med lite försiktigt gym snart.. känna av mina gräser lite.. Jag har en snäll person som tänkte följa med mig och instruera mig, då denna är bättre på det här med gym, lyfta rätt och framför allt fria vikter (som jag är helkass på)...
 
Jag har börjat trappa ner användandet av gördeln också.. sover numera utan den.. första natten jag gjorde det (var i slutet av förra veckan) så var det väldigt läskigt.. kändes så otryggt och ovant.. Jag var ju så van vid det där stödet, så jag fick faktiskt ont utan det.. Men jag märker att det verkligen är en vanesak.. Och jag tror att det är bra för mig att börja trappa ner användandet så att min kropp återigen kan förlita sig på sin egen styrka och på så vis återhämta sig fullständigt igen..
 
Jag har tom tänkt att jag ska våga mig på ett dopp i svenskt vatten snart.. om det bara kunde bli lite bättre väder..
 
Jag var hemma i Mariestad nyligen och tog denna härliga bilden när jag vandrade ut på piren i gästhamnen.. Åh vad jag fullkomligt älskar svensk sommar och vatten egentligen..
Om det bara kunde sluta regna någon gång!

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0