Prover

Känns som att jag är på vc varje dag å lämnar prover inför operationen.. Men då är det ju såklart inte.. Men det har varit mycket strul med prover denna veckan.. Men idag så har nog det sista löst sig..
 
Jag jobbar med en kund som har MRSA , och därför vill dem på sjukhuset att jag inför operationen skulle ta en odling och se om jag bär på det jag med eller ej.. Så dessa prover har det varit mycket omkring denna veckan.. Dessa prover kunde jag ta själv hemma, så jag gick gå till vc och hämta de rör jag behövde.. Sagt och gjort så fixade jag det i tisdags.. Igår lämnade jag in proverna.. Idag ringer de å säger att jag fått fel rör och måste komma dit och ta om. Så nu har jag varit där och tagit nya.. Så nu hoppas vi att det är bra så..
 
Undrar vad som skulle hända om jag bär på MRSA-virus.. Kan de ställa in operationen då?
 
Jag hoppas inte det. Hoppas att de då bara måste förbereda sig på ett annat sätt för eventuella komplikationer efteråt å hur man bäst behandlar dem..
 
 

Kommentarer
Postat av: EllinorO

Det beror på vart MRSA sitter och MRSA kan ju läka ut självmant så då kan det bli att den blir uppskjuten eller? Fråga bad som kan bli av det hela.

Svar: Ska se vad som sägs när proverna när svaren komm. Troligen har jag inte fått dem
Myzan

2015-05-28 @ 12:52:01

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0