Flyttat

Jahapp.. Då har det gått en tid igen.. fattar inte vart tiden tar vägen? Någon annan som fattar det, eller ens fattar att det redan är 1a advent imorgon?
 
Hur som helst har även killen fyllt år nu, och vi for iväg till Budapest som sagt som var min present till honom.. Vi åt billigt, vi gick på julmarknad, vi var på spa och badade termalbad och fick massage, vi var även ute och åt på en snordyr restaurang - men det var värt varje krona!! Den var minst lika bra som den restaurangen han tog mig till på min födelsedag i Amsterdam.. :)
 
Nu har jag även flyttat igen.. Killen jag hyrde förra stället av fick för sig att han ville flytta hem igen typ.. så ut fick jag flytta.. Jag fick egentligen 3 månader på mig, men jag hittade ett rum som verkade bra, på exakt samma gata.. Så jag slog till på det och flyttade inom 1 månad..
Nu har jag bott på det nya stället sedan i måndags och det är blandade känslor..
 
Det jobbiga är att jag inte känner dem jag bor med. Det är en medelålders kvinna, som tillfälligt har sin äldsta son (kring 30år) boendes hos sig då han letar efter annat, sedan har hon en 14årig son som mest bor hos sin pappa, men han är här och bor vissa helger.. Denna helgen är en sådan helg..
 
Det är iaf en 3a som vi bor i.. Jag har rummet närmast ytterdörren, mitt rum är ett normalstort sovrum plus att den har en liten sovalkov också, så det känns som en minilägenhet till mig.. Sedan är det två badrum i lägenheten, vilket gör att det lilla badrummet bara är mitt och det stora är till henne och hennes familj.. Vi delar kök, men övriga utrymmen är hennes.. (Dvs stora sovrummet och vardagsrummet)..
 
Varför ska sthlm vara så hopplöst när det gäller att hitta egen lägenhet?
Man kunde ju tro att det skulle finnas många som hyr ut sina lägenheter i andrahand, men icke, de flesta vill bara hyra ut ett rum.. Och bostadsköerna hos bovärdarna ska vi inte tala om.. jag står i dem, men kommer väl inte få något erbjudande på de närmsta 5-8 åren! Att köpa har jag inte råd med, då jag inte alls har den handpenning som skulle krävas till insatsen..
 
Om det är någon som har något tips på vart man kan hitta en lägenhet till en vettig månadshyra så mottager jag det mer än gärna!!
 
I övrigt rullar livet på.. Jag jobbar och står i, jag umgås med några vänner och en hel del med killen då såklart.. Känner dock att jag har en lite low-period.. Jag känner mig trött, gammal och tjock! Men sånt kommer ju å går.. Man kan ju inte alltid vara på topp å må superduperbra.
November brukar vara en lite pissig månad, den grådassiga månaden i slutet på hösten, den innan vintern tar fart och aldrig tar slut.. haha..
 
Nej, nu ska jag inte klaga.. Man får tänka på alla dem som har det värre än en själv....

Kommentarer
Postat av: marie

Hej!

Jag ska troligen hyra ut min lägenhet om några månader då jag ska flytta
Ihop med min pojkvänn men kan kolla ifall du är intresserad då. Är en 3a i hässelby gård. De vita "nya" precis mitt emot bussen på hässelby gårds torg. Tänkte hyra ut den i ett år. Är väll det som är högsta tillåtna hos svenska bostäder. Hyran skulle väl vara runt 10.000 kanske lite mindre. Hyran är idag på 7973 men sen är det juh el och tv, bredband, hemförsäkring m.m. bor idag själv med min son som är 8 år.

Svar: Hej Marie. Ja, hör gärna med mig igen när det börjar bli aktuellt så får jag se då hur min bostadssituation är! :) vad glad jag blir att det ändå finns folk som du som svarar utifrån ett inlägg på en blogg!
Myzan

2015-11-30 @ 22:17:11

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0