En fredag i februari..

Tiden går och sällan tänker man på att uppdatera, å de gånger man tänker på att göra det vet man inte vad man ska skriva om, och därför lägger ner projektet igen om att skriva..
Men nu ska jag väl kunna få ur mig några meningar om vad som "händer och fötter" här i min lilla värld..
 
 
Jag kan ju börja med att säga att jag gått och blivit sambo! :) Jag och killen slog helt enkelt slag i saken och flyttade ihop.. Vi fick tag på en lägenhet som vi får hyra en längre period, tyvärr inte förstahand, men det är iaf vårt egna hem ett tag framöver.. En 2a på Hägerstensåsen (gångavastånd till Telefonplan).. Mycket mysigt hem måste jag säga.. På söndag har vi redan hunnit bo här i två veckor tillsammans, själv har jag bott här i två veckor idag.. :)
 
 
 
(inte riktigt klara här på bilden, men nu har vi fått upp grejer på väggarna och sånt också..)
 

På jobbet rullar allt på som vanligt, sjukt mycket att göra, men jag gillar't!
 
På privata fronten så händer det mycket runt omkring oss i våra familjer och vänskapskretsar, tyvärr mest tråkiga saker, folk blir svårt sjuka, folk dör.. Jag som trodde år 2016 skulle bli ett bra år, men det har börjat riktigt tungt måste jag säga!
Känns så konstigt när man själv känner sig glad för sin egen situations skull (med kärlek och nytt hem) å sen vet man hur andra mår sämmre.. Blir så dubbelsidiga känslor..
 
Nu räknar jag ner tiden till min naveljustering, bara 13 dagar kvar nu..!
 
 
Igår var vi ute och åt tillsmmans då det är "krogveckan" nu, många krögare har 2-rättersmeny för en billigare peng.. vi åt förrätt och huvudrätt denna kväll för bara 200kr/person.. Sedan gick vi å köpte den abslout godaste semlan jag ätit på hur många år som helst!! (Min morfar gjorde de godaste semlorna själv, men han har varit död sedan 2005.) Dessa köpte vi iaf på Ica i Ljiljejholmen, ekolologisk semla från något bageri.. (inte deras egna).. Men jag skulle aldrig ätit upp hela..!!! För som på ett brev på posten kom dumpingen - hjärtklappningen, magontet, frossan, som sedan slutade med att jag tokdäckade i sängen av utmattning!! Men den var såååå god.... Men nu har jag lärt mig av läxan!
 
Jag dumpar inte så stort speciellt ofta.. Lite smått hjärtklappning kan jag få ibland, men sällan numera jag får så pass att jag måste lägga mig och sova.. Antar att man har lärt sig efter 3 år som opererad, eller så har man blivit mer tålig.. (torligen båda delar)..
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej, hur gick det med eran diet? Gick du ner mycket i vikt? Hur har det blivit efteråt? Många frågor blev det. 😀 kram Nina

Svar: Hej Nina.. Jag ska svara i ett nytt blogginlägg på detta! :) Kram My
Myzan

2016-02-06 @ 22:04:57

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0